Misschien onze laatste roadtrip: Broome-Kununurra

29 mei 2011 - Kununurra, Australië

We hadden een heerlijke tijd in Broome. Seppe kon uiteindelijk 10 dagen meewerken aan de organisatie van een polofestival op Cable Beach. En ook ik had het geluk om tijdens het festivalweekend een jobke te kunnen krijgen, al was het de saaiste job ooit: parkeerwachter (lees zwaaien naar voorbijrijdende auto's)! In elk geval hadden we weer wat extra dollars en genoten we van het gezellige Broome in het gezelschap van een sympathiek frans en zwitsers koppel.

Een aantal dagen per jaar is er in Broome het natuurfenomeen 'staircase to the moon' te zien; de trap naar de maan... Op deze dagen is het getij zeer laag wanneer de volle maan uit de zee opkomt en vormt de reflectie van de maan op de modderbanken precies een trap... Wondermooi...

Na twee weken Broome en geen nieuwe jobaanbiedingen, besloten we onze kans te wagen in Kununurra, vlakbij de grens tussen West-Australië en the Northern Territory.

Helaas begon onze van onderweg naar het noorden te schokken, verloren we olie en koelvloeistof, en werd het starten van de motor steeds moeilijker. In Derby, met de bruine modderzee vol krokodillen, plaatste Seppe een nieuwe fuelfilter. Maar het probleem was er niet mee verholpen. Gelukkig geraakten we nog tot in Kununurra, na een spannende kilometerslange rit door de savanne...

En nu zijn we dus nog steeds in Kununurra... Er is momenteel geen werk te vinden (wie ooit de harvest trail raadpleegt: het klopt nooit!!!) en bovendien heeft onze van het nu echt laten afweten. Dinsdag kunnen we waarschijnlijk de van naar een garagist laten slepen in de hoop hem te kunnen herstellen maar we zijn bang van het garagistenverdict en zijn kostenplaatje. Alles lijkt erop dat onze koppakking kapot is (de 'joint de culasse') en de herstelling hiervan zal duur zijn en misschien niet eens alle motorproblemen doen verdwijnen. Dit zou wel eens kunnen het einde van onze reis zijn, 880km voor onze eindbestemming en anderhalve maand te vroeg...

1. mama en papa:
    29 mei 2011
    Broome lijkt wel een paradijs! En zo te zien op je foto's.... amai, die stairecase to the moon, dat is om kippevel van te krijgen! Prachtig hoor!
    We duimen dat jullie Van te herstellen is voor een zo klein mogelijk kostenplaatje.... en zo niet, bedenk dat jullie toch bijna 11 fantastische maanden beleefd hebben! Maar allez, we blijven positief denken : ofwel wordt de Van hersteld ofwel volgt er een fantastische thuiskomst!! Sowieso, het is en blijft een reusachtig positief avontuur! :-)
  2. Helena:
    29 mei 2011
    Hallokes Sien en Seppe
    Danke voor de mooie foto's , elke keer genieten we mee met dit avontuur.
    Jammer dat het zo ver is voor Jim om te komen depaneren, dat is voor hem kinderspel , zucht...mischien valt het nog wel mee (hopelijk)
    We volgen met spanning de volgende editie van het verhaal .Groetjes en het beste uit Hamme Lena
  3. Lieve rijmenants:
    30 mei 2011
    hopelijk komt alles in orde.... t'zou echt zonde zijn....gelukkig hebben jullie al n prachtig avontuur achter de rug,om nooit meer te vergeten !!!!!!